N. LYGEROS PhD

Opus

1098 - Η αθανασία του έργου Κένταυρος και Τιτάνας

Ας εξετάσουμε πρώτα τη δομή του έργου όσον αφορά στα πρόσωπα. Όπως το βέλος που τον πληγώνει, η αθανασία διαπερνά τον Χείρωνα. Ενώ αποτελεί αρχικά την ...

1097 - Πολιτικά σχήματα στη στρατηγική και στην εκπαίδευση

Ακόμα και αν δεν ήταν αυτονόητο από μόνο του ότι η στρατηγική συνδυάζεται με την εκπαίδευση, η ύπαρξη ακριτικών περιοχών θα αποτελούσε μια de facto απόδειξη. ...

1096 - Η ανθρωπότητα του έργου Προμηθέας και Αθηνά

Ένα από τα πιο επαναστατικά σημεία του έργου Προμηθέας και Αθηνά είναι η ύπαρξη της ανθρωπότητας ως πρόσωπο της παράστασης. Ο αρχικός λόγος είναι ότι αυτή ...

1095 - Η ιδέα της δικαιοσύνης του Αισχύλου

Με την τριλογία του ο Αισχύλος θέλει να εισαγάγει μέσω του Δία την ιδέα της δικαιοσύνης. Συνεπώς θέλει από τον Προμηθέα να αναγνωρίσει το σφάλμα του και ...

1094 - Ερμηνευτική του Προμηθέα του Αισχύλου

Ένα από τα κυριότερα λάθη όσον αφορά στην ερμηνεία του Προμηθέως Δεσμώτη του Αισχύλου είναι η απομόνωση του έργου από την αρχική τριλογία Προμηθεύς Πυρφόρος, ...

1093 - De la courbure au regard

Bien que la courbure soit une structure essentiellement mathématique et surtout géométrique il est indiscutable qu'à travers l'histoire de l'art, elle ...

1092 - Regards curvilignes

La courbure qui joint le nez à l’œil peut être effectuée d’un seul tenant. L’effet de l’épaisseur permet de rendre la puissance du regard même si ce dernier ...

1091 - Leonardo da Vinci ou le Prométhée de la renaissance

Même s'il s'agit d'un truisme que de penser que Leonardo da Vinci représente le Prométhée de la renaissance, il est essentiel de l'écrire. Dans la pensée ...

1090 - Sur la logique archaïque

A partir de son analyse de la philosophie présocratique qu'il considère comme la préhistoire de la logique, E. Hoffmann a forgé l'expression « logique ...

1089 - Descartes et da Vinci

«Όταν σκέφτομαι... μαθαίνω να ζω, μαθαίνω να πεθαίνω.» Leonardo da Vinci À partir du cogito ergo sum de Descartes, nous avons une intervention explicite ...

1088 - Εν αρχή ο θάνατος

Σ' ένα πολυκυκλικό σύστημα αλλά και σ' ένα κυκλικό σύστημα, το θέμα της αρχής εφόσον δεν είναι αυτονόητο, είναι πρωταρχικό διότι αποτελεί μια καθοριστική ...

1087 - Σημασιολογία και Γλωσσολογία

Εξ αρχής, η σημασιολογία δεν αφορά ένα συγκεκριμένο τομέα ως προς το αντικείμενο της μελέτης της. Η προσέγγισή της είναι καθαρά ολιστική και απαιτεί ένα ...

1086 - Θεωρία Ομάδων και Ολική Προσέγγιση

Η αρχική ιδέα του Ε.Galois που δημιούργησε τη θεωρία ομάδων είναι η ολική προσέγγιση. Με το απαγορευτικό θεώρημα του N.Abel, υπήρχε η ανάγκη αλλαγής φάσης ...

1085 - Η διαύγεια του κύκλου

Όλη η δομή του τεστ «Αρχιμήδης» είναι βασισμένη στη διαύγεια του κύκλου με τη γνωστική έννοια. Η μοναδική χρήση του διαβήτη δεν είναι μόνο μια δυσκολία, ...

1084 - Pythagore et Hilbert

Il peut paraître quelque peu étrange de comparer Pythagore et Hilbert que de nombreux siècles séparent pourtant via la restriction de l'apport cognitif ...

1083 - Όταν η τέχνη αγγίζει το παιδί

Ανεξάρτητα αν αυτή η γνώση χρησιμοποιείται πρακτικά, είναι δεδομένο ότι το καλλιτεχνικό στοιχείο είναι απαραίτητο στην ανάπτυξη του παιδιού, όχι βέβαια ...

1082 - Γεωμετρική επικοινωνία

Όπως το θέτει η Μαριάννα Παυλίδου στο ομότιτλο άρθρο της, το εικαστικό παιχνίδι είναι ένα μέσο επικοινωνίας. Ενώ το σύνηθες κοινωνικό πλαίσιο δίνει μια ...

1081 - Το μάνταλα ως ανοιχτή δομή

Αν και πανάρχαιο σύμβολο, το μάνταλα έχει και σύγχρονες ιδιότητες όπως το παρατήρησε ακόμα και ο Jung. Αυτό εξηγείται μέσω της διαχρονικότητάς του, αλλά ...

1080 - Remarques sur les matrices singulières d’ordre deux

Considérons l'ensemble des matrices singulières d'ordre deux à savoir les matrices de la forme qui multipliées à droite ou à gauche avec des matrices ...

1079 - Le trait de Picasso

En étudiant la peinture de Picasso, nous ne pouvons manquer de constater l'importance du trait. Un trait formel dans le sens strict du terme. Il domine ...

1078 - Ανοιχτή δομή και κλειστός κόσμος

Με την έννοια της ανοιχτής δομής του Umberto Eco μπορούμε να προσεγγίσουμε όχι μόνο το έργο αλλά και γενικότερα το θέμα της γνώσης και της διάσωσής της. ...

1077 - Η φωνή της ανθρωπιάς

Είναι σπάνιο πράγμα το να έχει φωνή ο άνθρωπος, όχι την ομοφωνία της κοινωνικής μάζας αλλά τη μοναδικότητα της ανθρώπινης έκφρασης. Διότι πρέπει να έχει ...

1076 - Hypergroupes et groupes d’automorphismes

Une manière puissante d'aborder les groupes au sens de Marty (associativité forte) ou au sens de Vougiouklis (associativité faible) qui sont des généralisations ...

1075 - Le théâtre delphique

Le théâtre delphique n'est pas juste une idée nostalgique. Le théâtre delphique reste une vision. Malgré les années passées, le théâtre existe. Avec les ...

1075 - Το δελφικό θέατρο

Το δελφικό θέατρο δεν είναι μόνο μια νοσταλγική ιδέα. Το δελφικό θέατρο παραμένει ένα όραμα. Παρά τα χρόνια που πέρασαν, το θέατρο υπάρχει. Με τα χρόνια ...

1074 - Latin de cuisine

Avant de pénétrer dans cet endroit, il avait toujours pensé de manière négative au latin de cuisine. Mais à présent ses sens lui suggéraient le contraire. ...

1073 - Όποιος δεν είναι μαθηματικός να μη διαβάσει το έργο μου

Με αυτή τη φράση, ο Leonardo da Vinci καθορίζει το πλαίσιο της ανάγνωσης του έργου του. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι θεωρεί τον εαυτό του ως μαθηματικό. ...

1072 - Sur le sens de l’absurde

En écrivant le petit texte de La porte ouverte nous n'avons pas seulement voulu exprimer notre agacement envers une nouvelle situation socioculturelle ...

1070 - Cryptographie et réseaux de neurones

Toute la problématique de la cryptographie est essentiellement basée d’une part sur l’algorithmique et d’autre part sur son caractère intractable. Ce dernier ...

1069 - Sur le second degré de l’absurde

Depuis l'exploitation systématique de l'absurde par des auteurs aussi divers que Kafka, Ionesco ou Camus, celui-ci a désormais des lettres de noblesse ...

1068 - Encore une plaisanterie

Il est donc si difficile d'être simple, pensait-il. Tout convergeait vers cette idée. Les évènements des derniers jours avaient fini par le convaincre. ...

1066 - Indépendance et multidépendance

La recherche de l'indépendance est a priori une chose louable. Cependant elle doit être relativisée par le contexte géopolitique. Car ce dernier peut modifier ...

1065 - Μείγμα και Προπαγάνδα

Μεταξύ των δυσκολιών που θα πρέπει να ξεπεράσουμε τους επόμενους μήνες θα είναι και η χρήση της προπαγάνδας και εξωτερικά και εσωτερικά. Εξωτερικά για ...

1062 - Facil cosa è farsi universale

Pour être universel, il suffit de vouloir l'impossible penseront certains, mais ce n'est que nécessaire. Il faut bien plus que cela. Il faut réaliser l'impossible ...

1062 - Είναι εύκολο να γίνει κάποιος παγκόσμιος

Για να είναι κανείς παγκόσμιος, αρκεί να θέλει το αδύνατο θα σκεφτούν κάποιοι, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο. Χρειάζεται πολύ περισσότερο από αυτό. Πρέπει ...

1061 - Sur l’omniprésence de l’impuissance

En analysant le comportement des représentants de l'Union Européenne face à la candidature orientale nous ne pouvons manquer de constater qu'il manque ...

1059 - The angel that had no wings

He looked like human. But he wasn't. He looked like the others, but noone was like him. He didn't know what life means so he wasn't living. He was slowly ...

1059 - L’ange qui n’avait pas d’ailes

Il ressemblait à un homme. Ce n'en était pas un cependant. A tous il ressemblait mais personne ne lui ressemblait. Il ne savait pas ce que signifiait la ...

1059 - Ο άγγελος που δεν είχε φτερά

Έμοιαζε με άνθρωπο. Δεν ήταν όμως. Έμοιαζε με όλους μα κανείς δεν του έμοιαζε. Δεν ήξερε τι σημαίνει ζωή και συνεπώς δεν ζούσε. Αργοπέθαινε. Στον ηλεκτρικό ...

1059 - L’angelo che non aveva le ali

Assomigliava ad un uomo. Non era però. Assomigliava a tutti ma nessuno gli assomigliava. Non sapeva cosa volesse dire vita e quindi non viveva. Agonizzava. ...

1058 - Ημερομηνία έναρξης και ημερομηνία λήξης

Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι όλοι κοιτάζουν αυτά που κατάφερε η αδράνεια του πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης απασχολούμενη μόνο και μόνο από το ευρωπαϊκό ...

1057 - Des mots et des codes

Dans la théorie des mots, nous avons des mots autoréférents et même superautoréférents comme le mot de Kolakovski. Ce dernier peut être interprété comme ...

1056 - Lecture et connaissance

Un exemple caractéristique de ce que nous nommons dans cette note, schéma mental de la lecture-connaissance (anagnosis-gnosis) se trouve dans la première ...

1055 - Η πολυπλοκότητα της αναγνώρισης

Ενώ η αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι αυτονόητη για πολλούς, η αναγνώριση από όλες τις χώρες δεν είναι. Διότι ακόμα και αν μια χώρα είναι αναγνωρισμένη ...