N. LYGEROS PhD

Opus

15052 - After the night

After the night the white fighters came. They had wounds but they all were smiling at him. They were all waiting for something but he didn’t know what ...

15051 - Les nains de bois

Il ne voulait pas dormir, mais le sommeil était plus fort et, dans son rêve, il vit pour la première fois les nains de bois. Ils les appelaient nains, ...

15051 - Wooden Dwarfs

He did not want to fall asleep, but sleep was more powerful and in his dream he saw for the first time the wooden dwarves. The called them dwarfs, because ...

15051 - Οι ξύλινοι νάνοι. (παραμύθι).

Δεν θέλησε να κοιμηθεί, αλλά ο ύπνος ήταν πιο ισχυρός και στο όνειρό του είδε για πρώτη φορά τους ξύλινους νάνους. Τους έλεγε νάνους, γιατί έμοιαζε με ...

15050 - Ο Δεκαεξαδάκτυλος. (παραμύθι)

Μια φορά κι ένα καιρό, μια Κυριακή, ένας μικρός μα πάρα πολύ μικρός βρήκε μια σκακιέρα. Στην αρχή νόμιζε ότι ήταν μόνο ένα κομμάτι ξύλο, αλλά όταν την ...

15050 - L’homme aux seize doigts

Il était une fois, un Dimanche, un petit mais très petit enfant qui trouva un échiquier. Au début il pensa que ce n’était qu’un morceau de bois, mais quand ...

15050 - Sixteenfinger

Once upon a time, on a Sunday, a little one but much too little found a chessboard. At first he thought it was just a piece of wood, but when he held it ...

15049 - Όταν άγγιξε την εικόνα

Όταν άγγιξε την εικόνα έκαιγε ακόμα. Αλλά δεν φοβήθηκε. Έπρεπε να τη σώσει. Την έβγαλε από τη θήκη της. Ήταν πληγωμένη. Μα η ομορφιά της Παναγίας ...

15048 - Δίπλα στη φωτιά

Δίπλα στη φωτιά στεκόταν ο μικρός. Σκεφτόταν αυτά που άκουσε. Τα είχε πει ο Γέρος. Κι ας του φαινόταν απίστευτα, πίστευε. Πίστευε γιατί είχε δει το ...

15047 - Με το Ευαγγέλιο

Με το Ευαγγέλιο στο χέρι οι δικοί μας άρχισαν την προετοιμασία κι εσύ που πιστεύεις ότι είσαι Έλληνας δεν το διάβασες ακόμα ξεκίνα τώρα αν δεν ...

15046 - Όρκος πάνω στο Ευαγγέλιο

Όρκος πάνω στο Ευαγγέλιο έγινε για κάθε μέλος αφού ο καθένας ήξερε ότι οι δώδεκα ήταν το παράδειγμα για κάθε επανάσταση που ήταν ανθρώπινη και δεν ...

15045 - Α.Δ.Α

Α.Δ.Α έγραφε όταν η κίνηση έγινε πράξη για να ζήσει το θαύμα που ήταν αδιανόητο για το Έθνος που σκλαβώθηκε 400 χρόνια δίχως να ξεχάσει την ...

15044 - Α. Α.

Α. Α. έγραφε εκεί που δεν μπορούσες να διαβάσεις γιατί το αόρατο ήταν απαίτηση προδρομική για να υπάρξει στη συνέχεια το χατίρι του λαού που ...

15043 - Με την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

Με την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού άρχισε η δράση που έγινε πράξη γιατί η Ελλάδα δεν μπορούσε πια να περιμένει άλλο για την απελευθέρωση από την βαρβαροκρατία ...

15042 - Φ.Ε.Δ.Α

Φ.Ε.Δ.Α έγραφε πάνω στο παράνομο δαχτυλίδι για να μην ξεχάσει κανένα από τα μέλη της μυστικής οργάνωσης ότι ένας ήταν ο σκοπός η απελευθέρωση ...

15041 - Ο λόγος της πράξης

Ο λόγος της πράξης είναι πάντα απλός ακόμα κι αν αυτή είναι πραγματικός άθλος αν δεν είναι θυσία ή αυτοθυσία γι’ αυτό πρόσεχε κάθε λέξη αφού πίσω ...

15040 - Παίξιμο κιθάρας ακούς

Παίξιμο κιθάρας ακούς και μπορείς ν' αντιληφθείς ότι το απλό δεν είναι ποτέ το απλοϊκό που νομίζεις απλώς οι Δάσκαλοι μετατρέπουν το πολύπλοκο ...

15039 - Με την εικόνα

Με την εικόνα στα χέρια και την πίστη στα μάτια έλα μαζί μας στον αγώνα της ζωής που παλεύει με ανθρωπιά για τις αξίες που μάθαμε με το Χριστό ...

15037 - Κοίτα το βλέμμα Της

Κοίτα το βλέμμα Της αν δεν μπορείς να πιστέψεις στα πάθη αφού πάνω του θα δεις τον πόνο και την εμπάθεια που ξέχασες τη σημασία της λόγω κοινωνίας ...

15035 - Ζωή με ίχνος

Ζωή με ίχνος έχει ο μαθητής όταν παράγει έργο που βοηθάει τη βοήθεια κι επιτρέπει στους ανθρώπους ν’ απελευθερωθούν από το ζυγό της βαρβαροκρατίας ...

15034 - Μη ζητάς εξηγήσεις

Μη ζητάς εξηγήσεις σε κάτι που δημιουργούμε με τις δυνάμεις μας αφού βλέπεις ότι γίνεται χωρίς καμία άλλη βοήθεια και τα πράγματα αλλάζουν σιγά ...

15033 - Ιερούς χαρακτηρισμούς

Ιερούς χαρακτηρισμούς είχες στο μυαλό σου για το Χριστό αφού ξέρεις ότι δεν είχε τίποτα γιατί τα έδινε όλα και ζούσε στο σπίτι του Πέτρου γιατί ...

15032 - Πιάσε τις πέτρες

Πιάσε τις πέτρες που μας ΄ριξαν μαθητή για να χτίσουμε μαζί την ανοιχτή εκκλησία γιατί κάθε μέρα κι όλη τη μέρα θα διαδώσουμε το ίδιο μήνυμα ...

15031 - Όταν διαβάσεις το κατά Ματθαίον πάθη

Όταν διαβάσεις το κατά Ματθαίον πάθη θα σηκώσεις κι εσύ μια βαριά πέτρα για να μην ξεχάσεις πια τη σημασία της αυτοθυσίας και θα συνεχίσεις την ανάγνωση ...

15030 - Με το θεατρικό

Με το θεατρικό μπορείς κι εσύ ν’ ανέβεις στο τραίνο του σιδηρόχρονου για ν’ αντιληφθείς ότι η απόσταση από το στόχο δεν είναι τόσο μεγάλη όσο ...

15029 - Chi può

Chi può tradurre un testo con giochi di parole che si basano non solo sulla lingua ma anche sul pensiero come giochi linguistici ...

15029 - Ποιος μπορεί

Ποιος μπορεί να μεταφράσει ένα κείμενο με λογοπαίγνια που βασίζονται όχι μόνο στη γλώσσα αλλά και στη σκέψη ως παίγνια γλώσσας που αγγίζουν τα ...

15028 - Δεύτερη αυτοαναφορά

Δεύτερη αυτοαναφορά μπορείς να βρεις με το παγκάκι όπου κάθεται η αναγνώστρια αλλά αυτή τη φορά μιλά με τον συγγραφέα για το τοπίο που βλέπει ...

15027 - Κοίτασμα ανθρωπιάς

Κοίτασμα ανθρωπιάς πρέπει ν’ ανακαλύψεις για να ζήσεις ελεύθερα και δίχως συμβιβασμούς γιατί με αυτό είναι δυνατόν ν’ αλλάξεις τη ζωή με τις γνώσεις ...

15026 - Μια Κυριακή

Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και στο λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά ...

15019 - Πέρα από τη μοναξιά

Πέρα από τη μοναξιά ενός μοναστηριού μπορείς να βρεις και τον μαθητή που ποτέ δε σταματά για ν’ ακολουθήσει τον Δάσκαλο όπου να βρίσκεται γιατί ...

15018 - Το φως του Προμηθέα

Το φως του Προμηθέα δεν ήταν ποτέ φωτιά ακόμα κι αν την έκλεψε γιατί πήρε την ουσία από την εξουσία κράτησε την τάξη κι απέρριψε το κράτος που ...

15017 - Διαχρονική Γέφυρα

Leonardo Da Vinci: Δεν βλέπω. Αρχιμήδης: Κοίταξες όμως. Leonardo Da Vinci: Αυτό είναι το μοντέλο. Αρχιμήδης: Κι εδώ είναι η ουσία. Leonardo Da Vinci: ...

15016 - Αφού διάβασες

Αφού διάβασες τον Επαναστατημένο Άνθρωπο μπορείς να καταλάβεις ότι είναι ένα ενδιάμεσο μεταξύ του άτοπου και της αγάπης γιατί αλλιώς δεν μπορείς ...

15015 - Μεταδιάλογος

Σοφία: Γιατί παράγεις τόσα προβλήματα; Νοημοσύνη: Έτσι μαθαίνω το άγνωστο. Σοφία: Και τα γνωστά δεν σου αρκούν. Νοημοσύνη: Είναι γνώσεις, θέλω ανακαλύψεις. ...

15014 - Братский диалог

Алёша: Не было необходимости. Митя: Это ничего. Иван: И все же было необходимо. Алёша: Обвинить невиновного. Иван: Чтобы показать, что не существует. ...

15014 - Αδελφικός διάλογος

Αλιόσα: Δεν ήταν ανάγκη. Μίτια: Δεν πειράζει. Ιβάν: Κι όμως έπρεπε. Αλιόσα: Να κατηγορηθεί ένας αθώος. Ιβάν: Για να φανεί ότι δεν υπάρχει. Μίτια: ...

15013 - Ανύπαρκτος Διάλογος

Camus: Ήθελα την άδεια σας. Достое́вский: Για ποιο πράγμα; Camus: Θα ήθελα ν’ ανεβάσω τους Δαιμονισμένους. Достое́вский: Αν είναι χρήσιμο για την εποχή ...

15012 - Οι πράξεις των μαθητών

Οι πράξεις των μαθητών έπρεπε να καταγραφούν κάθε βράδυ της ημέρας για να μην ξεχαστούν λόγω του πλήθους ενώ πριν γνωρίσουν τον Δάσκαλό τους όταν ...

15011 - Μέσα στο ασράμ

Μέσα στο ασράμ οι μαθητές φρόντιζαν τα πάντα για όλους γιατί ήξεραν για την Καπερναούμ κι ο Δάσκαλος συνέχιζε να μιλά για το παρελθόν για να τους ...

15010 - Τα φωτεινά τετράδια

Τα φωτεινά τετράδια είχαν πολλαπλασιαστεί για ν’ αντέξουν το φως που γινόταν όλο και πιο βαρύ με την πάροδο του Χρόνου αφού οι μαθητές αντέχουν ...

15009 - Μην προσπαθείς

Μην προσπαθείς ν'αλλάξεις κάτι για να γίνεις καλύτερη γιατί δεν είναι αυτός ο στόχος κάνε την αλλαγή για να είσαι καλή διότι μόνο αυτό είναι απαραίτητο ...