7576 - Η διδασκαλία της μουσικής
Ν. Λυγερός
Μαθήτρια: Δάσκαλε, θα ήθελα να ακούσω τη μουσική σας με πιάνο.
Δάσκαλος: Μα η σύνθεση είναι για πιάνο.
Μαθήτρια: Το ξέρω. Απλώς θα το ήθελα ζωντανό.
Δάσκαλος: Νεκρές παρτιτούρες για ζωντανή μουσική.
Μαθήτρια: Δεν ήθελα να πω αυτό… Σίγουρα καταλάβατε.
Δάσκαλος: Σωστά. Μόνο που δεν αλλάζει την αλήθεια.
Μαθήτρια: Και ποια είναι;
Δάσκαλος: Η ανάγκη.
Μαθήτρια: Η ανάγκη της γραφής;
Δάσκαλος: Αν δεν υπάρχει ανάγκη γιατί να υπάρχει γραφή.
Μαθήτρια: Για την έκφραση…
Δάσκαλος: Γράφουμε για να εκφράσουμε τους άλλους που δεν μπορούν να μιλήσουν πια.
Μαθήτρια: Οι δάσκαλοι;
Δάσκαλος: Αλλιώς δε θα είχαμε νόημα ούτε αιτία ύπαρξης.
Μαθήτρια: Μιλάτε για τις γενοκτονίες;
Δάσκαλος: Et nunc et semper.
Μαθήτρια: Δεν καταλαβαίνω λατινικά. Αναφορά στο έργο;
Δάσκαλος: Μόνο αυτό.
Μαθήτρια: Η αιωνιότητα και μια μέρα…
Δάσκαλος: Δεν έχουμε άλλο περιθώριο. Είναι θέμα χρόνου.
Μαθήτρια: Μπορώ να βοηθήσω;
Δάσκαλος: Πρέπει να μάθουν και τα παιδιά σου.
Μαθήτρια: Στο σχολείο;
Δάσκαλος: Αν κοιτάς μόνο την ύλη δε θα μάθουν την αλήθεια.
Μαθήτρια: Την αλήθεια για την γενοκτονία;
Δάσκαλος: Είμαι η νεκρή παρτιτούρα.
Μαθήτρια: Κι είμαι η ζωντανή μουσική.
Δάσκαλος: Αυτό είναι το πλαίσιο.
Μαθήτρια: Μπορώ να τραγουδήσω λοιπόν.
Δάσκαλος: Αυτός είναι ο στόχος.
Μαθήτρια: Θα μου γράψετε ένα lied ;
Δάσκαλος: Γι’ αυτό το λόγο σε βάζω ν’ ακούς πιάνο.
Μαθήτρια: Α, τώρα κατάλαβα.
Δάσκαλος: Δεν είναι μόνο οι πέντε κινήσεις.
Μαθήτρια: Είναι και η σιωπή.
Δάσκαλος: Αν θέλεις θα πάμε για το σπίτι…
Μαθήτρια: Της Άννας;
Δάσκαλος: Και για το ημερολόγιο…
Μαθήτρια: Μια μέρα και μια αιωνιότητα…