3395 - Ο απαγορευμένος VI
N. Lygeros
Ο απαγορευμένος πέρασε από δίκη όπως το είχε προβλέψει. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε επιτέλους να συναντήσει εκείνους που είχαν οργανώσει τη σύλληψη των μαθητών. Ο ανακριτής προσπαθούσε να διαβάσει τις σκέψεις του. Μα ο απαγορευμένος τού το απαγόρευσε.
– Πήγατε, λοιπόν, στο χωριό του τρελόγερου που αυτοαποκαλείται «δάσκαλος του σχολείου».
– Κατάλαβα αμέσως ότι του ’χει σαλέψει.
– Δεν είναι έτσι που μου είπαν οι πληροφοριοδότες μου.
– Μιλούσε συνεχώς για το σχολείο του. Ενώ γνώριζα καλά πως δεν υπήρξε ποτέ.
– Δεν είναι ακριβώς έτσι.
– Πώς; Υπήρχε λοιπόν;
– Σας ενδιαφέρει;
– Καθόλου;
– Τότε γιατί θέτετε αυτή την ερώτηση;
– Έχετε δίκιο. Δεν έχει νόημα.
– Δεν πειράζει. Όντως, υπήρχε σχολείο. Όμως…
– Όμως;
– Ο τρελόγερος δεν ήταν ο δάσκαλος.
– Ποιος ήταν τότε;
– Ένας από τους μαθητές του.
– Άρα, ο δάσκαλος είχε μαθητές.
– Όχι ακριβώς. Οι άλλοι ήταν τυπικοί μαθητές.
– Ενώ ο τρελόγερος …
– Αυτός ήταν πραγματικός μαθητής και η τύφλωσή του μας προκάλεσε πολλές σκοτούρες.
– Η τύφλωσή του;
– Τυφλώθηκε από τα βιβλία.
– Τα βιβλία, δεν καταλαβαίνω.
– Δεν γνωρίζετε αυτή τη λέξη;
– Ναι, βέβαια. Είναι αυτό που ο κοινωνικός νόμος απαγορεύει.
– Θυμάστε, λοιπόν, τον κοινωνικό νόμο.
– Πώς να κάνω αλλιώς;
– Όπως όλοι οι άλλοι. Δεν είχατε γεννηθεί όταν ψηφίστηκε.
– Η προφορική παράδοση, ξέρετε.
– Μη με περνάτε για χαζό.
– Δεν θα τολμούσα.
– Στην κοινωνία μας, δεν υπάρχει προφορική παράδοση. Άρα το πρόβλημα παραμένει. Πώς θυμάστε ένα νόμο που όλοι τον ξέχασαν;
– Όπως εσείς, υποθέτω…
– Είναι αδύνατον.
– Δεν βλέπω γιατί.
– Θα πρέπει να είχατε πρόσβαση στα αρχεία του Κράτους.
– Και είναι απόρρητα, φαντάζομαι.
– Βεβαίως.
– Άρα, είμαι ένα λάθος.
– Αυτό είναι σίγουρο, όμως δεν καταλαβαίνω την ύπαρξή σας μέσα στο σύστημα…
– Της τελειότητας.
– Ακριβώς.
– Θα ήμουν ένα βυζαντινό λάθος;
– Είναι δυνατόν, αλλά δεν νομίζω. Είστε απομονωμένος.
– Τότε μία επίπτωση της θεωρίας του Gödel.
– Εάν γνωρίζετε τον Gödel, η κατάσταση είναι πιο σοβαρή.
– Μα γιατί;
– Διότι ανήκει στον ανύπαρκτο λαό.