1890 - Index humanitatis
Ν. Λυγερός
Μετάφραση από τα γαλλικά Βίκυ Τσατσαμπά
Numance
Θα ήθελα να σου θέσω μια ερώτηση.
Emery
Δεν ακούει τις απαντήσεις μου.
Olric
Κι από πότε απαντάς σε ερωτήσεις;
Emery
Κάθε φορά που με αφορούν.
Olric
Κι αυτή σε αφορά;
Emery
Πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά;
Numance
Αφορά το έργο του Δάσκαλου.
Emery
Βλέπεις, είχα δίκιο.
Lumin
Ποια είναι η ερώτηση;
Numance
Στους πίνακες του Δασκάλου, βλέπουμε συχνά ένα δείκτη που δείχνει.
Lumin
Αυτή δεν είναι η λειτουργία του;
Numance
Μόνο με τον Δάσκαλο ξέρουμε τι δείχνει.
Lumin
Είναι τόσο σημαντικό για τα μάτια σου;
Numance
Μόνο για την σκέψη μου.
Lumin
Είναι αυτή που υποτίθεται να το καταλάβει;
Numance
Σίγουρα όχι!
Emery
Τότε ποιο είναι το πρόβλημα;
Numance
Ο σκοπός όλου αυτού.
Olric
Δηλαδή η εξέλιξη δεν σου αρκεί από μόνη της;
Numance
Δεν είδες ότι οι άνθρωποι μας δείχνουν με το δάχτυλο; Ότι μας βάζουν στη μαύρη λίστα;
Lumin
Και φοβάσαι ότι ο σκοπός του Δασκάλου θα είναι ο ίδιος;
Numance
Ναι. Σιωπή. Είναι κακό;
Lumin
Αυτό εξαρτάται από εσένα, όχι από τον Δάσκαλο!
Numance
Κανείς δεν ρώτησε τη γνώμη μου όταν αποφάσισε ότι θα ήμουν ένα τέρας.
Lumin
Θα είχες διαφορετική γνώμη;
Numance
Όχι, μάλλον όχι. Αλλά θα μου άρεσε να έδινα την γνώμη μου.
Emery
Όπως σε μας!
Olric
Υπάρχει μια διαφορά έτσι κι αλλιώς… Χρόνος.
Emery
Δεν καταλαβαίνω.
Olric
Κι όμως είναι μεγάλη. Χρόνος. Η Numance σκέφτεται για να απαντήσει, ενώ ο Emery απαντά για να σκεφτεί.
Emery
Είναι δικό μου λάθος αν έχω ανάγκη από έναν διάλογο για να με εκφράσει;
Numance
Ναι, ναι είναι το λάθος του Σωκράτη!
Olric
Κανείς δεν μίλησε για διάλογο.
Lumin
Είναι αλήθεια ότι ο Emery έχει μια πλευρά κοινωνική.
Emery
Χωρίς αυτή ποια θα ήταν η ομορφιά μου; Δεν πρέπει να το εξηγήσω;
Numance
Η ομορφιά δεν μπορεί να εξηγηθεί όταν είναι τερατώδης.
Emery
Ωστόσο κάποιος πρέπει να το πει!
Lumin
Αυτός ακριβώς είναι ο ρόλος του Δασκάλου.
Numance
Να μας δείξει την ομορφιά που δεν βλέπουμε.
Olric
Είναι έτσι που ο σελιδοδείκτης γίνεται δείκτης.
Emery
Είναι αλήθεια πως ένας σελιδοδείκτης δεν μπορεί να βρίσκεται παρά μόνο μέσα σε ένα βιβλίο.
Lumin
Έτσι που το ευρετήριο μπορεί να τους περιέχει όλους.
Numance
Πόσα βιβλία μπορεί να άντεξει ένα ευρετήριο;
Lumin
Όσο και νεκρούς.
Numance
Ούτε περισσότερους!
Olric
Ούτε λιγότερους!
Numance
Πόσους πίνακες μπορεί ν’ αντέξει ένα ευρετήριο;
Lumin
Όσο και ζωντανούς.
Numance
Ούτε λιγότερους;
Olric
Ούτε περισσότερους!
Numance
Είμαστε ζωντανοί ή νεκροί;
Lumin
Είμαστε νεκροί.
Emery
Θα έπρεπε να είμαστε έτσι ζωντανοί.
Olric
Τίποτα δεν είναι σίγουρο.
Numance
Δεν είμαστε καν και καλοί ζωντανοί.
Emery
Δεν είμαστε καν και κακοί νεκροί.
Olric
Είναι αλήθεια ότι κανείς δεν θα μας κλάψει.
Lumin
Προτιμούν να γελάνε με μας.
Emery
Κανείς δεν μπορεί να μας αμφισβητήσει μέσα στο γελοίο!
Numance
Σιγά τη δόξα!
Olric
Είμαστε σπάνια βιβλία.
Emery
Αυτό δεν μπορεί να είναι αρκετό.
Numance
Αλλά γιατί λοιπόν;
Emery
Γιατί πρέπει να γίνουμε πίνακες.
Olric
Δεν βλέπεις τι πίνακα κάνουμε.
Emery
Δεν πρόκειται να το κάνει αλλά για να είναι. Χρόνος. Με τον Δάσκαλο θα γίνουμε μοντέλα.
Numance
Ποιος άλλος θα μπορούσε να μας ακολουθήσει;
Emery
Οι Δάσκαλοι του μέλλοντος.
Numance
Είσαι τελείως τρελός! Όλα αυτά είναι απερίσκεπτα!
Lumin
Να μην είσαι τόσο σίγουρος!
Numance, έκπληκτη.
Πώς;
Olric
Οι Δάσκαλοι είναι τέρατα που διασχίζουν τον Χρόνο.
Lumin
Δεν δημιουργούν παρά μόνο το μέλλον.
Olric
Αλλά ο καθένας διδάσκεται στα έργα των προκατόχων του.
Numance
Έτσι μπορούμε να είμαστε το μήνυμα…
Emery
Το κωδικοποιημένο μήνυμα…
Lumin
Του ευρετηρίου!