31888 - Έξυπνη Παιδεία και Τεχνητή Νοημοσύνη

Ν. Λυγερός

Το παράδοξο με την τεχνητή νοημοσύνη είναι ότι βοηθά περισσότερο τη φυσική. Λόγω της απαίτησης των εξηγήσεων για να γίνουν κατανοητές οι εντολές από τους υπολογιστές, η τεχνητή νοημοσύνη βρέθηκε να ακολουθεί νέα νοητικά σχήματα σε σχέση με την υποχρεωτική εκπαίδευση. Έτσι οι στόχοι της ενσωματώθηκαν με φυσιολογικό τρόπο στην Έξυπνη Παιδεία. Όσο ήμασταν σε γραμμικά μοντέλα του τύπου μηχανής του Turing ή ακόμα και μηχανής του Wiener, δεν φαινόταν η μεγάλη διαφορά με την κλασική προσέγγιση, αλλά τα πράγματα έγιναν πιο ξεκάθαρα με την εισαγωγή των νευρωνικών δικτύων. Διότι αυτή τη φορά το πλαίσιο είναι συμβατό με την ανθρώπινη νοημοσύνη, αφού η ίδια λειτουργεί ως μοντέλο. Και αυτό το φαινόμενο ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο με τα βαθιά νευρωνικά δίκτυα και την ίδια την ενισχυμένη διδασκαλία. Ξεπεράσαμε στάδια του τύπου σκάκι, shogi και go. Όμως η Έξυπνη Παιδεία εξετάζει όλο και πιο βαθιά τη στρατηγική με τη Χρονοστρατηγική. Το βάθος έγινε θεμελιακό σε αυτή την προσέγγιση που αξιοποιεί όλο και περισσότερο μαθηματικά. Με αυτόν τον τρόπο εμφανίζεται και η έννοια της υπερδομής, ειδικά με τον συνδυασμό της έννοιας της πολυκυκλικότητας και της έννοιας της βαθύτητας. Με αυτά τα δεδομένα αποκτά ουσία και η θέση της Ανθρωπότητας που δεν είναι μόνο σύνολο τον ανθρώπων, αλλά το θεμέλιο των ανθρώπων.